Aşırı dozda D vitamininden öldü: Doktorlar aşırı doz riskinin gerçek olduğu konusunda uyarıyor

Uzmanlar yakın zamanda bir adamın aşırı dozda D vitamini nedeniyle ölmesi üzerine alarma geçiyor.
Yerel tıp camiasının üyeleri artık halkı, risklerinin çoğu zaman iyi tanıtılmadığını söyledikleri ortak takviyeleri almanın riskleri konusunda uyarma fırsatını değerlendiriyor.

Adli tabip Jonathan Stevens resmi raporunda “Ambalajın üzerinde D vitamini takviyesi almanın spesifik risklerini veya yan etkilerini ayrıntılarıyla anlatan hiçbir uyarı yoktu” diye yazdı. “Önlem alınmazsa gelecekte ölümlerin yaşanma riski olduğunu düşünüyorum.”

Merhumun vücudunda en yüksek D vitamini seviyesine sahip olduğu belirtildi. Otopsi, D vitamini düzeyinin “laboratuvar tarafından kaydedilen maksimum düzey” olan 380 olduğunu gösterdi. Harvard, yeterliliği sağlamak için yetişkinlerin 30 seviyesini korumasını öneriyor.

D vitamini

Dozajla ilgili olarak çoğu yetişkin için önerilen doz 600 uluslararası birimdir (IU). Mayo Clinic’e göre birkaç ay boyunca günde 60.000 veya daha fazla IU almak aşırı doza neden olabilir.

Mitchener ilk olarak hiperkalsemi veya vücutta yüksek düzeyde kalsiyum bulunması nedeniyle hastaneye kaldırıldı. Mayo Kliniğine göre genellikle yüksek düzeyde D vitamini neden olur.
Listedeki tek ölüm nedeni fazla D değildi (adli tabip aynı zamanda konjestif kalp yetmezliği, kronik böbrek yetmezliği, hiperkalsemi ve koroner arter hastalığını da adlandırmıştı) ve kanın artık bir organa etkili bir şekilde akmaması durumu.

Ancak, bulunan yüksek D vitamini konsantrasyonları nedeniyle adli tabip, “vitamin takviyelerinin aşırı alındığında potansiyel olarak çok ciddi risklere ve yan etkilere yol açabileceği” konusunda uyardı.

“Mevcut gıda etiketleme gereklilikleri, bu risklerin ve yan etkilerin ambalaj üzerinde belirtilmesini gerektirmiyor” diye ekledi, “yeterli uyarı ve dozaj rehberliği eksikliğini” ekledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

xxx